Ett stort tack för förtroende som erhölls under årsmötet. Nu
är styrelsen igång med att formera sig inför den fortsatta säsongen. Vårt
första möte var ett så kallat konstituerande möte där syftet var att organisera
oss med utpekat ansvar (se nedanstående beslut). Vi beslutade också om en
regelbunden mötesplan, ett av dessa möten är ett längre möte motsvarande en
heldag under november månad då vi kommer att lära känna varandra ännu mer och
där vi även ska lägga en plan i vad vi behöver göra på både kort och lång sikt.
Vårt första möte präglades av ett härligt engagemang och
högt i tak. Mötet flöt på väldigt bra. Några av oss behöver lära känna varandra
och varandras styrkor ännu mer, detta för att ytterligare öka öppenheten och
tilliten i gruppen vilket i sin tur möjliggör ett ännu djupare samspel.
Jag är helt övertygad om att Nacka HK har fått en stabil och
kompetent styrelse som tillsammans med tränarna, kansliet, medlemmarna och
övriga kommer att fortsätta att utveckla Nacka HK i önskad riktning. Vårt
första styrelsemöte i den nya konstellationen är den 25 oktober.
Beslutad
organisatorisk ansvarsfördelning för respektive område
Området ”medlem”
fortsätter att hanteras av Lina Mellbin.
Området ”sport” kommer ansvaret fortsatt ligga på Leif Halvorsen och Hanna
Kristiansson.
Området ”Marknad” där kommer ansvaret att axlas av Jonas Olofsson, Torkel
Mallmin och Anders Larsson.
Området ”Anläggning” kommer att hanteras av Marcus Schelin.
Området ”Ekonomi” tar Lars Mellander hand om.
Projektet nya ishallar kommer att drivas av Erik Wistrand tillsammans med
erforderligt stöd
Vidare
beslutades att kafeterian kommer att ligga under Marknad som en egen sektion.
Per-Staffan
Nilsson
Ordförande Nacka HK