En bra lagorganisation är avgörande för att allt kring ett lag ska fungera. Varje lag har en organisation som består av:
- Ansvarig tränare
- Assisterande tränare
- Lagledare
- Materialare
- Webansvarig/sociala medier
- Kassör
- Cafeteriaansvarig
Lagorganisationen utses under föräldramöten och ska godkännas av Sportkommittén.
Lagledar- och tränarmöten
Under säsongen hålls lagledar- och tränarmöten för att ge relevant information, utbyta erfarenheter, samt ge möjligheter till att påverka verksamheten.
Sammankallande för lagledarmötena är:
Elisabet Ekroth
elisabet.ekroth@nackahockey.se
Sammankallande för tränarmötena är sportchef David Holtz, david.holtz@nackahockey.se
Huvudansvarig är ordförande i Sportkommittén, Hanna Kristiansson hanna.kristiansson@nackahockey.se
Materialare
Materialaren är ansvarig för lagets gemensamma utrustning, förrådet, ser till att skridskor slipas, att matchtröjor är tvättade m.m.
Hon/han deltar i klubbens materialarmöten och har kontakt med klubbens huvudmaterialare för beställning av utrustning.
För frågor gällande material eller anläggning kontakta
För frågor gällande sliputbildning samt nycklar till sliprummet:
Marcus Schelin mobil 070-763 17 69
Extern kompetens
Utöver lagorganisationen finns det extern kompetens spelarna får ta del av. Detta skiljer sig lite mellan åldersklasserna.
Hockeyskola - U10
- Stöd av klubbens teknikspecialister
- Vid U10 påbörjas fysträning
- Sportchef och sportsligt ansvarig
U11 - U16
- Externa fystränare från U16
- Stöd till lagtränarna av extern fystränare från U13
- Målvaktstränare (extern tränare 1 gång/vecka under huvudsäsongen)
- Sportchef och sportsligt ansvarig
J18 - A-lag
- Extern fystränare
- Målvaktstränare (extern tränare på HG)
- Sportchef
Övriga resurser
Löpande under säsongen kompletteras lagens organisation med specialister för:
- Föräldrautbildning
- Föreläsningar om kost
- Regelgenomgångar
- Vid behov specialister i Mental träning